Előre meghatározott foglalkozásmenet követése vagy a gyerekek igényeire való azonnali reagálás?
Az Élménypedagógia-blog bevezető bejegyzéséből kiderül, milyen alapokra épülnek azok a foglalkozások, amelyeket Steigler Anett tart a szegedi Motiváció Tanodában. Az alábbi írásban egy konkrét eset bemutatásán keresztül egy általános dilemmát oszt meg velünk.
Az élmény nem játék
Talán meglepő cím ez egy blog-sorozat indításához, és talán még meglepőbb akkor, amikor majd a később felkerülő egyes írások többsége arról fog szólni, hogy gyerekek különböző csoportjai különféle érdekes játékokban vesznek részt és ezáltal fejlődik a kommunikációjuk, változatosabbá és egyre magasabb szintűvé válik a csoporttagok közötti együttműködés, azt vesszük észre, hogy a korábban nehezen alkalmazkodó, szabályokat feszegető gyerekek aktív és meghatározó tagjaivá válnak a csoportnak.