Alternatív leckék. Kerényi Máté recenziója (a Taní-tani Online-ban)
Nem hittem volna, hogy valaha dicsérni fogok egy könyvet, amiben szerepel az a szó(?), hogy #mulatási (hogy hol, azt csak az tudhatja, aki elolvassa!). Ráadásul ez még a kisebb meglepetések közé tartozik, amiket a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) Alternatív leckék című kiadványa tartogatott számomra.
Minek nekünk szervezet?
A szervezet erejéről
Néhány, a hátrányos helyzetű gyerekek és fiatalok esélyeinek növelését célzó kezdeményezés, és szervezet sajátosságai
Az elmúlt közel három évben, többek közt a Demokrácia iskolája elnevezésű projekten, valamint egyéb együttműködéseken keresztül tucatnyi kezdeményezéssel és szervezettel kerültünk kapcsolatba, amelyek a hátrányos helyzetű gyerekek és fiatalok esélyeinek növelését tűzték ki célul. Vannak olyanok, akik semmilyen körülmények között nem hoznának létre formális szervezetet, mások inkább egy már létező szervezetbe olvadnának be, és vannak azok, akik egy adott pillanatban felismerik, hogy céljaik eléréséhez elengedhetetlen egy fenntartható módon működő stabil szervezet. Ez viszont óriási felelősséget jelent, és ilyen módon hosszú távú elköteleződést.
Olvass bele a témába!
Az elmúlt években rengeteg izgalmas cikk, tanulmány és összefoglaló jelent meg a szegénység és tanulástámogatás témájában. Ezekből gyűjtöttünk össze egy kisebb elektronikus könyvtárra valót. Noha a gyűjtemény nem teljes, mégis jó kiindulópont arra, ha szeretnénk jobban elmélyülni a témában.
Roma szülők oktatással kapcsolatos attitűdjei
Nem igaz az a meggyőződés, hogy a roma szülők számára ne volna fontos gyermekük iskolai karrierje. A Budapest Intézet jelentése alapján a probléma nem a szándékkal van, hanem a szegénységben élő családok lehetőségeivel.
Kik a szegények, mekkora a szegénység, és mi a helyzet a cigányokkal?
Hány szegény család él ma Magyarországon? Mennyiben tekinthető a szegénység romaspecifikusnak? Egyáltalán ki és mi alapján dönti el valakiről azt, hogy szegény? Érthető útmutató a számok és definíciók kavalkádjában a Budapest Intézettől.