Egy csomó módszer ott van már a civil szervezeteknél, csak mernünk kéne beemelni őket az iskolába
Csovcsics Erika magyar–angol és multikulturális nevelés szakos tanári, valamint szociológus végzettséggel is rendelkezik. Tíz éven keresztül az 1994-ben létesített, alapítványi fenntartású Gandhi Gimnáziumot vezette Pécsett, amely Magyarország és egyben Európa első roma nemzetiségi, érettségit adó intézménye. A gimnáziumban eltöltött évek alatt a gyakorlatban számos tapasztalatot és ismeretet szerzett a hátrányos helyzetű és eltérő szociokulturális hátterű gyerekek tanításáról, kiváló kollégák társaságában. Az elmúlt két évben a Pécs-Somogyi Általános Iskolában alakított ki mintaértékű oktatási szisztémát.
A szeretet megváltoztatja a gyerekek viselkedését
Benkő Fruzsina közel 15 éves szakmai múlttal rendelkező szociális munkás. Elkötelezett híve az emberi jogoknak, az elnyomás ellenes szociális munkának és az átláthatóságnak. Az elmúlt évek tapasztalatai arra sarkallták, hogy saját programot hozzon létre, amelynek ő szabja meg irányelveit, amelyben szakmailag kiteljesedhet. Az InDaHouse projekt keretein belül több régi vágyát szeretné megvalósítani: roma közösségekkel, fiatalokkal, nőkkel és külföldiekkel végzett munka. Emellett mindig az motiválja, ha úgy érzi, hasznos, amit csinál és örökké tanulja, hogyan lépjen tovább és hívja életre a rengeteg kreatív ötletet, ami megszületik a fejében.
A fiatalok a jövő
Bálega János 17 éve végez önkéntes munkát, vesz részt civil szervezetek, kezdeményezések életében. Az általános és középiskolában is aktív volt a diákönkormányzatban, és azóta is ezen a területen, illetve a fiatalkori önkéntesség terjesztésében pörög. Több évig óraadó tanár volt a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karának Andragógia szakán. Képzéseket, tréningeket tart fiataloknak, ifjúsági csoportoknak több témában is. Jelenleg a KÖZ-Pont Ifjúsági Egyesület elnöke.