Inspiráció, tapasztalatcsere, tudásmegosztás a mélyszegénységben élő gyerekek fejlesztéséről és tanulástámogatásáról.
kontent
Interjúk Cikkek Tudástár Élménypedagógia-blog
kontakt
MATOLCSI ZSUZSA
matolcsi.zsuzsa@i-dia.org
+36 30 297 30 54
támogatók
A demokrácia iskolája

Indulunk…

DeMo-blog 2014.09.30

Elstartolt a DeMo blog, a Demokrácia iskolája projekt szakmai fóruma. Valószínűleg mindettől nem változik meg egy csapásra a világ, az élet megy tovább megszokott medrében. Mi mégis szeretnénk azt hinni, hogy mostantól valami más lesz.

 

Ezen az oldalon olyan gondolatoknak, ötleteknek szeretnénk helyet adni, amelyek éppen arról szólnak, hogy változik a világ, változnak a dolgok körülöttünk, hiszen éppen mi változtatunk rajtuk. És min is változtatunk? Ebben a projektben egy eléggé elfogadhatatlan helyzeten: a kirekesztés legkülönbözőbb formáin, a kisgyerekkori szegénység egész életre kiható következményein, az iskolai esélyegyenlőség hiányán.

 

Olyan kezdeményezéseknek, projekteknek, megoldásoknak adunk itt teret, amelyek a fentiek megváltoztatásán, jobbításán dolgoznak tanodákban, önkéntes és művészeti projektekben, komplex közösségfejlesztő programokban. És tudjuk, rengeteg van belőlük, csak nem láthatóak.

 

Azt gondoljuk, hogy akkor lesz jó Magyarországon és egyáltalán a világban élni, ha odafigyelünk egymásra, ha nem megyünk el szemlesütve olyan jelenségek mellett, amikről tudjuk, hogy változtatnunk kellene rajtuk.

 

A Demokrácia Iskolájában olyan kezdeményezések és szervezetek dolgoznak együtt, amelyek nem tudnak szemet hunyni a szegénység, a szegregáció, a kirekesztés 21. századi formái mellett. A maguk eszközeivel segítenek gyerekeknek, fiataloknak, szakembereknek abban, hogy ne nőjön tovább a kilátástalanság, a jövőtlenség kultúrája, hogy a szegregátumokból, a gazdaságilag leszakadó térségekből származó gyerekeknek is legyen esélye egy jobb életre.

 

Ezen a blogon szeretnénk megmutatni a munkájukat, és minden hasonló erőfeszítést.

 

Bemutatjuk a projektben résztvevő szervezetek munkáját, vendégposztokat tervezünk, és átveszünk a témához kötődő más írásokat is.

 

A témák pedig kimeríthetetlenek: Hogyan lehet megnyerni a mélyszegénységben élő szülőket, hogy támogassák a gyerekeiket a tanulásban? Lehet-e fejleszteni a gyerekeket anélkül, hogy a közösséget is fejlesztenénk? Megoldást jelentenek-e a tanodák?Lehet-e skype-on korrepetálni szegregátumban élő gyerekeket? Milyen készségeket fejlesztenek a társasjátékok? Hogyan lehet önkénteseket bevonni a fejlesztő, szakmai munkába? Hogyan tudnak együttműködni civil kezdeményezések állami intézményekkel? Egyáltalán hogyan képes egy kis civil szervezet fenntarthatóan működtetni integrációs projekteket? Hogyan lehet felkészíteni a jövő szakembereit ezekre a kihívásokra?

 

Ezer izgalmas kérdés, és megannyi izgalmas válasz.

Galambos Rita